Planlægning

Venter der forude en børsnotering, en nedjustering, en afnotering? Skal I ud at hente ny kapital, købe op, sælge fra, skære ned? Skal I lancere et nyt produkt? Skal I have ny direktør, sige pludseligt farvel til den gamle? Skal den nye strategi forankres internt og kommunikeres eksternt?

Skelsættende begivenheder kommer i mange farver og former. De er som regel konfidentielle, og det er ikke altid, at de bliver til noget i sidste ende. Derfor er det ofte ikke muligt at inddrage kommunikationsafdelingen fra første færd. Men når det så er tid til at dele projektet med medarbejdere og eksterne stakeholdere, risikerer der at stå en undrende omverden, der ikke har været på samme rejse og modtager nyheden på en helt anden måde end forventet. Derfor er det så vigtigt at medtage kommunikation som et vigtigt og ligeværdigt ben i forberedelsesarbejdet; også selvom det ikke altid er muligt at tage sin egen kommunikationsafdeling med på råd helt fra begyndelsen.

Jeg er den fortrolige sparringspartner, der kan bistå med det grundlæggende arbejde med at udvikle kernefortælling, hovedbudskaber, Q/As, plan for intern lancering, interessentanalyse, pressestrategi og budskabstræning. Er kommunikationsafdelingen ikke blevet inddraget i den første planlægningsfase, sikrer jeg, at de bliver klædt godt på til at tage over og stå i spidsen for den praktiske udførelse.