Mød pressen

Med erfaring som talsperson i flere end 10 år i et selskab som alle har en holdning til, og som mangeårig og fortrolig rådgiver for talspersoner og topledere i selskaber som Meta eller Lundbeckfonden, er jeg ekspert i håndtering af pressen, hvadenten det drejer sig om at undgå omtale, maksimere omtale eller – selvfølgelig – at få den rette omtale i de rette medier.

Jeg hjælper jer, når I står I med en brændende platform og skal tage stilling til, om I skal gå aktivt i medierne, om I skal takke ja til en invitation, eller om I skal forsøge at ligge under radaren.

Jeg hjælper jer med at beslutte, hvem der skal være talsperson, hvad talspersonen skal sige og hvordan det skal siges.

Skal talspersonen i medierne nu og her, er det en god investering med et par timers intensiv træning af budskaber. Hvordan får du de samme budskaber ud til dine interessenter på flere forskellige måder? Hvordan takler du ubehagelige spørgsmål? Hvordan får du samtalen tilbage på dit spor? Hvordan skal du stå? Hvad skal du have på af tøj? Hvad er dit værktøj, hvis du bliver usikker eller nervøs? Det kan foregå på et kontor, og med eller uden kamera.

Den bedste træning foregår i praksis, men grundig forberedelse er dog alligevel at foretrække og som altid en sikker vej til succes.

Løbende medietræning er en vigtig forudsætning for at få det bedste ud af virksomhedens løbende optræden i medierne, herunder også hvordan I udvikler og vedligeholder det bedste forhold til de vigtige medier og journalister. Årlig fælles medietræning af en ledergruppe med udgangspunkt i realistiske cases er ikke bare medietræning men også sjov og udfordrende teambuilding og udvikling af en dyb og fælles forståelse for virksomhedens styrker og svagheder.

Proativ pressehåndtering kan planlægges. Historier, budskaber, vinkler og talspersoner, medier og journalister samles i et årshjul og sikrer, at pressehåndtering ikke bare er at tage telefonen, når der ringer en journalist.