Ekspert i krisekommunikation og solid erfaring fra de fleste andre kommunikationsdiscipliner
Hvordan forbereder man sig på det værste? Og hvordan håndterer man det, så ens omdømme kommer uskadt og måske tilmed styrket ud af krisen? Ro, overblik og systematisk forberedelse er nøgleord.
Som topleder kan man få taletid i det offentlige rum, hvis man har noget relevant på hjerte og en relevant platform at stå på. En topchef, der blander sig i samfundsdebatten, kan have positiv indflydelse på virksomhedens omdømme.
Gennem hele min karriere har jeg som leder af kommunikationsfunktioner ansat og sagt farvel til medarbejdere. Den erfaring – og mit netværk – deler jeg gerne med andre, der står overfor at skulle ansætte en ny medarbejder.
Vigtige begivenheder skal fejres og markeres og huskes. For nutiden og eftertiden, for medarbejdere, for kunder. Jeg har udtænkt, organiseret og gennemført alt fra Folkemøde-koncepter over medarbejderseminarer og produktlanceringer til prisuddelinger i Nobelpris-klassen. Med sans for detaljen og et skarpt blik på økonomien.
Man kan nemt køre fast i daglige rutiner og i travlheden glemme den løbende udvikling af virksomhedens kernefortælling og budskabsplatform. Det skaber afstand mellem virksomheden og dens interessenter. Lad mig være de friske øjne på jeres kommunikationsaktiviteter.
Venter der skelsættende begivenheder forude? Fx. en børsnotering, en nedjustering, en afnotering?
Skal I ud at hente ny kapital, købe op, sælge fra, skære ned? Skal I lancere et nyt produkt? Skal I have ny direktør – eller sige farvel til den gamle? Skal den nye strategi forankres internt og kommunikeres eksternt? Der skal planlægning til!
Et gennemarbejdet, gennemtestet, let forståeligt og kommunikerbart narrativ er helt grundlæggende for en virksomheds eller organisations professionelle arbejde med kommunikation. Narrativet er en kort fortælling om, hvem virksomheden er og hvad den ønsker at opnå i bredere forstand.
Med mere 10 års erfaring som talsperson, er jeg ekspert i håndtering af pressen, både reaktivt og proaktivt – hvadenten det drejer sig om at undgå omtale, maksimere omtale eller – selvfølgelig – at få den rette omtale.